تولید محتوای ارگانیک چیست؟ افزایش معجزه‌آسای بازدیدِ کاربران!

  • نویسنده : علی عباسی
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
  • تاریخ انتشار : 1400/05/25
تولید محتوای ارگانیک چیست؟ افزایش معجزه‌آسای بازدیدِ کاربران!

“ارگانیک” یک کلمه پر‌سر‌و‌صدا به معنای واقعی است. در بخش مواد غذایی، زندگی سالم و رشد طبیعی را نشان می‌دهد اما در بحث چالش‌برانگیزِ بازاریابی، شرکت‌های تولیدکننده محتوا با استفاده از بازاریابی محتوا، باعث افزایش اعتماد مشتریان و افزایش دامنه دسترسی به برند تجاری موردنظر مخاطب می‌شوند. در حقیقت شما ممکن است از بازاریابی و تولید محتوای ارگانیک به عنوان بخشی از استراتژی کسب‌و‌کار خود استفاده کنید (شاید حتی بدون اینکه متوجه شوید!). اما اگر این‌طور نیست، وقت آن است که نحوه کاشت بذرهای یک کمپین جدید را که به رشد و شکوفایی کسب‌وکار شما کمک می‌کند، به دقت بررسی کنید.

بر اساس آمارهای موسسه بازاریابی محتوا، تا سال 2014،  مردم روزانه به طور متوسط 5000 ویدیو با محتوای تبلیغاتی می‌دیدند. در مواجهه با چنین رقابتی برای جلب توجه مخاطبان، دو رویکرد مشترک وجود دارد: بازاریابی پولی و بازاریابی ارگانیک. بازاریابی پولی شامل اختصاص بودجه به کمپین تبلیغاتی و پرداخت در بسترهای مختلف برای تبلیغ کالا یا کاربرد مورد نظر است.

از سوی دیگر بازاریابی محتوای ارگانیک راه‌هایی را پیدا می‌کند که باعث می‌شود مشتریان به طور طبیعی جذب کسب‌وکار شما شوند. در واقع، این به معنای استفاده از هر نوع روش بازاریابی است که نیازی به پرداخت مستقیم ندارد، اما هنوز هزینه‌هایی در بر دارد. این هزینه‌ها شامل پرداخت هزینه برای ایجاد محتوا و زمان صرف‌شده برای نظارت بر کمپین و پاسخگویی به مشتریان است. این نوع بازاریابی شامل ارائه محتوای ارزشمندی است که مشتریان به آن نیاز دارند. سپس، با حضور مداوم و آنلاین (اغلب از طریق رسانه‌های اجتماعی) بستر حمایت و رشد کسب‌وکار، بیش‌ازپیش مهیا می‌شود.

تولیدمحتوای ارگانیک؛ کلید موفقیت در رسانه‌های اجتماعی!

هر کسب‌وکاری می‌خواهد در رسانه های اجتماعی موفق شود، اما رمز و راز این موفقیت چیست؟

متأسفانه هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد! اما اگر مشتاق هستید بدانید روند موفقیت چگونه آسان‌تر می‌شود، شاه‌‍کلیدِ این ماجرا تمرکز بر تولیدمحتوای با کیفیت است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

در درجه اول باید بدانید هیچ مبلغی از رسانه‌های پولی قرار نیست خلاقیت بد را به محتوای خوب تبدیل کند!

رسانه‌های اجتماعی احساس می‌کنند که با سرعت 200 مایل در ساعت حرکت می‌کنند و در عجله‌ای دیوانه‌کننده برای حفظ سرعت، گاهی اوقات کیفیت آسیب می‌بیند. پس به راحتی نمی‌توان پست‌های وبلاگ، پادکست‌ها، فیلم‌ها، عکس‌ها، ارائه‌ها، تصاویر سفید و اینفوگرافیک‌ها را با کیفیتی که لایق چشم‌های مخاطب است ارائه کرد. در حقیقت با وجود اهمیت کمیت در رشد رسانه‌های اجتماعی، نباید میزان تاثیر کیفیت را فراموش کرد. اگر شما به سادگی محتوای بی‌کیفیت را تولید می‌کنید، مردم برای مشاهده، کلیک‌کردن یا ارتباط گرفتن با آن درنگ نمی‌کنند.

شروع تولید محتوای ارگانیک؛ خشت اول گر نهد معمار کج!

از همین ابتدای کار لازم است بسترهای رشدِ خود را بشناسید!

توسعه یک سیستم بازاریابی محتوای ارگانیک، به معنای قرار دادن محتوا در مکان‌های مناسب است. مهم این است که اطلاعات اصلی جمعیتی را که محتوای شما به آن می‌رسد، درک کنید. شبکه‌های اجتماعی مخاطبان پر‌جنب‌و‌جوش را فوراً درگیر می‌کنند. این مخاطبان سرسام‌آور 42‌درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شوند. اما، همه پلتفرم‌ها از نظر پتانسیل بازاریابی یکسان نیستند. به عنوان مثال، فیس‌بوک با استفاده از 2.167 میلیارد کاربر فعال در ژانویه 2018، سهم بزرگی از کاربران را در اختیار دارد. اینستاگرام و اسنپ‌چت جایی هستند که مخاطبان جوان در آن حضور دارند. آمارهای سال 2016 نشان می‌دهد 59 درصد از افراد 18 تا 29 ساله از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

در مرحله بعد لازم است استراتژی خود را انتخاب کنید.

استراتژی شما تعیین‌کننده مخاطبان، نوع پلتفرم، محتوای شما و حتی نحوه سنجش میزان موفقیت شما است. به عنوان مثال، اگر محصولی را برای طیف سنی جوانان تولید می‌کنید ، ممکن است تصمیم بگیرید که اینستاگرام بهترین مکان برای ایجاد نام تجاری شما باشد. از طرف دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که دامنه نام تجاری خود را با تلاش برای ورود به یک بازار جدید، مانند ایجاد رابطه کاربری با بانوان ، که تعداد زیادی از کاربران Pinterest را شامل می‌شوند، گسترش دهید!

تمرکز بر کلمات کلیدیِ با کیفیت؛ اولویت اول و آخر

به یاد داشته باشید که شما در حال تلاش برای ایجاد مخاطب به صورت ارگانیک هستید، یعنی محتوایی که تولید می‌کنید باید برای مردم آسان باشد و بتواند به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. مخاطبان شما مایل به اشتراک‌گذاری محتوا با دوستان‌شان هستند و طی این فرایند، دستاوردتان را به عنوان منبعی برای کسب اطلاعات یا سرگرمی معرفی می‌کنند که مردم می‌خواهند بارها و بارها به آن بازگردند. کلمات کلیدی جزء لاینفک هر استراتژی هستند و به بالا بردن محتوای شما در رتبه بندی موتور جستجو کمک می‌کنند. بنابراین با ایجاد کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار ، تولید محتوا را شروع کنید. کلماتی که انتظار دارید مشتریان آن‌هارا جستجو کنند.

بعضی از کلمات کلیدی ممکن است توجه شما را جلب کنند، اما توجه بیننده را به هیچ وجه! شما باید به عنوان خالق محتوا بدانید به چیزی احتیاج دارید که طیف وسیعی از مخاطبین را درگیر خود کند. اینجا است که محتواهای باکیفیت، مردم را به خواندن وادار می‌کنند.

4 تاکتیک اساسی برای بهبود بازاریابی ارگانیک رسانه‌های اجتماعی شما

  • 1. از جمعیت متمایز شوید!

برند شما فراتر از لوگو و شعار شماست. در بسیاری از موارد، مخاطب هدف حتی با ترکیب لوگو، فونت‌ها و پالت رنگ برندِ شما ارتباط برقرار می‌کند که البته باید کاملاً با  نام تجاری شما مطابقت داشته باشد.

به آخرین باری که غلات خریداری کرده‌اید فکر کنید. فقط با نگاه کردن به بسته‌بندی می‌توانید تشخیص دهید که کدام مارک‌ها فانتزی هستند، کدام یک دوست‌دار محیط‌زیست هستند و کدام یک مقرون به‌صرفه هستند. همه آن‌ها یک کار را انجام می‌دهند، اما نیازتان باعث می‌شود فقط یکی را برای خرید انتخاب کنید!

  • 2. برای بهبود استراتژی رسانه‌های اجتماعی ارگانیک خود، روی محتوا سرمایه‌گذاری کنید.

هنگامی‌که مطمئن شدید محتوا را برای چه کسانی تولید می‌کنید ، نکته بعدی این است که چگونه محتوای با‌کیفیت را به‌طور مستمر تولید کنید.

ممکن است طی این فرایند، نیاز به خرید تجهیزات خاصی مانند نور ، میکروفون ، سه پایه و نرم افزار ویرایش داشته باشید.

درواقع برند شما از هر راهی که استفاده کند، باید روشی استراتژیک برای تولید محتوا داشته باشد.

محتوای رسانه‌های اجتماعی شما نیز باید متناسب با بستری که در آن پست می‌کنید طراحی یا ویرایش شود. به عنوان مثال، اگر برای IGTV فیلم تهیه می‌کنید ، مطمئن شوید که با فرمت عمودی مطابقت دارد. در مورد استوری‌های فیس‌بوک و اینستاگرام نیز همین‌طور است.

همه ویدئوهای رسانه‌های اجتماعی باید برای افرادی که با صدای خاموش یا کسانی که مشکل شنوایی دارند تماشا کنند، زیرنویس داشته باشند.

با تغییر مشخصات شبکه‌های اجتماعی در طول زمان ، بهتر است برای اطلاع از این اطلاعات مربوطه مستقیماً به پلت فرم مراجعه کنید، زیرا آن‌ها راهنمایی‌های به‌روز ارائه می‌دهند.

همچنین به یاد داشته باشید که ایجاد تقویم محتوا، یک راه عالی برای اطمینان از این است که قالب محتوای شما بیش از حد تکراری و قدیمی نمی‌شود.

  • 3. شیرجه رفتن به داده‌ها

داده‌ها دروغ نمی‌گویند، اما تفسیر آن داده‌ها درباره آنچه برای برند شما معنی‌دار است، بر اساس اهداف و مخاطبان شما متفاوت است. که البته به معنای پیچیدگی این فرایند نیست.

با معیارهای رسانه های اجتماعی خود آشنا شوید و موارد مهم را پیگیری کنید. در رسانه های اجتماعی ارگانیک، به احتمال زیاد، این دسترسی شامل مشارکت (لایک ، نظر ، واکنش) ، اشتراک گذاری (یا بازنویسی مجدد) ، نمایش ویدیو و کلیک پیوند است. اعداد خود را بشناسید تا بدانید چه زمانی مواردی کمتر یا بیش از حد مورد نیاز انجام می‌شود.

  • 4. تمرکز خود را از فروش دور کنید!

یکی از اشتباهات رایج در فرایند رشد کسب‌وکار با استفاده از خلق تولیدمحتوای ارگانیک، این است که افراد منحصراً درباره خودشان صحبت می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی ارگانیک باید اجتماعی باشند. در حقیقت  اینجا هیچ‌کس نمی‌خواهد با کسی صحبت کند که فقط درباره خودش سخنرانی می‌کند!

می‌توانید در مورد محصولات خود و ویژگی‌های آن‌ها صحبت کنید و حتی آخرین آمار و واکنش فروش یا تبلیغ خود را برای جذب بیشتر مشتریان به اشتراک بگذارید.

رسانه های اجتماعی ارگانیک شما جایی است که به مخاطبان اجازه می‌دهید با شما به عنوان یک نام تجاری آشنا شوند و اعتماد کنند ، جایی که می‌توانید در مورد چیزهایی که آن‌ها دوست دارند بیشتر بیاموزید یا حتی یاد بدهید. با تاکید اغراق‌آمیز بر پیام‌های فروش و تبلیغات، چهره آن‌ها را خراب نکنید!

در نظر داشته باشید شما نمی‌توانید به سرعت نزد کسی که نمی‌شناسید بروید و بی‌محابا از او بخواهید که با شما ازدواج کند (خوب، می توانید – اما احتمالاً نتیجه‌ای نخواهد داشت!) زیرا هیچ مقدماتی را انجام نداده‌اید.

رسانه‌های اجتماعی ارگانیک هم همین‌طور است. به شما کمک می‌کنند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، بنابراین می‌توانید بعداً و به مرور آن‌ها را در جهت خرید با کمپین‌های پولی رسانه های اجتماعی ترغیب کنید.

به یاد داشته باشید بازاریابی ارگانیک در رسانه‌های اجتماعی مرده و راکد نیست.

به همین دلیل، اگر نتیجه مورد نظرتان را نگرفتید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که درباره مخاطبان خود متوقف شده و در مورد محتوای خود تجدید نظر کرده و به تجزیه و تحلیل آن بپردازید.

گاهی اوقات بازگشت به اصول اولیه واقعاً بهترین راه برای بهبود عملکرد ارگانیک شما در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. پس اگر می‌خواهید شاهد رشدی غیرقابل‌باور در سریع‌ترین زمان ممکن برای کسب‌وکارتان باشید، بهتر است با مطالعه و تجربه این راه حل‌ها از امروز صدها قدم به این هدف نزدیک‌تر شوید.

پرسش و پاسخ تکمیلی

سفارش فوری تولید محتوا

تعداد کلمه و مقاله را وارد کنید تا سفارش شما محاسبه شود

درصد تخفیف : 0%
قیمت هر مقاله0 تومان
قیمت کل0 تومان
قیمت با تخفیف0 تومان
پرداخت

با ما گفتگو کنید